Tuesday, July 26, 2011

AKU PANIK....




ASSALAM SUME....

n selamat malam...

erm..ni citer last week n citer tok mlmni...PANIK? panik nape ye..? last week aku ngn encik ayah bawak milliya gi tok checkup 3 bulan...b4 tu aku call lar mama aku...ckp nk gi cucuk..pas2, mama pon ckplar..kalo cucuk 3 bulan, ti demam...n cucuk ye sakit ckit...'nape kamu xckp awal2, kalo x, mama leh bagi ubat blablabla...ubat pandol kot..tapi masuk kot bontot..kalo x, klink kompem bagi ubat syrup tu...mama takot milliya rase susu aku yg pahit nanti...takot ye xmau susu dah..n mama pon ade pesan, swoh bagi mkn ubat b4 cucuk..tapi, aku xbagi pon..coz mase cucuk 2 bulan, milliya xdemam pon..mase kna cucuk 2, nagis time kena cucuk jela..pas2 xnangis dah..pas blik klinik..setiap sejam, aku cek suhu dia..takot2 dia demam..bile ari dah petang, aku pon pelik..senang nye dia tdo..tdo sendri lar 2...tbe2 je tdo..penangan ubat cucuk 2 lar kot..tapi, otak ni dok pk, anak aku ni demam ke..? so, aku xbenti2 cek suhu dia...en.,ayah pon same..cbuk je nak cek suhu dia gak..hihi...erm, ble milliya tdo mlm, dia tdo berbunyik2..en.ayah kata, kalo ayah demam, tdo mmg bunyik2..so, ye suspect milliya dema..bile rase dahi milliya..kompem milliya demam..bdn ye panas sgt...aku dah PANIK gile...cek suhu, 37.8...huh..risau giler...call mama..mama lagi risau..mama swoh sentiasa jerlum (letak kain basah) atas pale dia..n bwah ketiak...bler bagi ubat, mengamuk sakan lar kawan..xsukenye dia ubat 2..cian milliya..smpai muntah balik susu ibu...mlm tu, mmg aku xleh tdo..risaukan dia..sok paginye aku amik keputusan, xmau gi keje..cian kat milliya..bile cek suhu, ALHAMDULILLAH, suhu dah trun, da jadi normal...SYUKUR PADAMU YA ALLAH...kalo demam ni, macam2 boleh jadi...NAUZUBILLAH...mintak jauh benda2 cam2...SEMOGA ANAK IBU MEMBESAR DENGAN SIHAT....

PANIK malam ni plak...SOK AKU NAK EXAM CALCULUS....AKU BLURRRRR......

3 comments:

Maz said...

tula tak nak dengar nasihat org berpengalaman...lgpn kata2 ibu kan selalunye makbul...so take care yer...n good luck for ur exam...

Belinda Adzmi Ibu Ilhamny said...

nurse yg cucuk anak akk dulu lak kata jgn bg ubat dulu, nanti tak guna bg injection tu, sbb tak berkesan la injection tu nanti, anak kita akan demam bila lepas cucuk tu normal sebagai petanda yg ubat injection tu bertindak balas positif dgn baik ke badannya, kalau tak demam tu means ubat tu tak bertindak balas dgn baik/ tak sebati dgn badannya...:)...tp xtau larr...

irm@wadi said...

maz: tq kakmaz..

kakbel: wooo...cam2 ke..ti cakap kat mama..takot ajaran sesat..huhu...2lar, kalo da demam, kena jage tol2..takot wooo..kak bel, baju irma anta rabu nxt week ye...

54489-262-7F2EDAC9E347849676710007E794C3A0